غول های انتقال داده در جیب شما
۱۰ تا از کوچکترین حافظه های فلش یو اس بی
غول های انتقال داده در جیب شما         
   

قبول دارید که وقتی در حیطه تکنولوژی صحبت می کنیم، اندازه گجت ها اهمیتی دو چندان پیدا می کند؟ امروزه یکی از پر کاربردترین آنها حافظه های فلش یو اس بی هستند. گجت های کوچکی که انتقال فایل های بزرگ را برای ما ممکن می کنند.

می خواهیم ۱۰ حافظه فلش موجود در بازار جهانی را که بیشترین امکانات را در کوچکترین اندازه ها در اختیار شما قرار می دهند معرفی کنیم، چراکه جدای از برَند سازنده، قیمت، ظرفیت حافظه و نوع یو اس بی (نسل ۲ یا ۳)، خریداران قبل از گرفتن تصمیم، به اندازه، شکل و طراحی حافظه ها نیز نگاه می کنند. از همین رو تولیدکنندگان هم علاوه بر افزودن به زیبایی ظاهری، سعی می کنند حافظه هایی آنقدر کوچک بسازند که قابل اتصال به دسته کلید یا جا شدن در یک جیب کوچک هم باشند.

● PQI: مدل i۸۱۰ Plus

این حافظه در رنگ های مختلف عرضه می شود و از ۱ تا ۳۲ ظرفیت را دارد که این آخری برای اکثر استفاده های روزمره جوابگو است به خصوص وقتی اندازه را هم در نظر بگیرید. i۸۱۰ با توجه به سوراخی که در بالایش هست به راحتی می تواند به دسته کلید شما متصل شود.

وزن i۸۱۰ فقط ۲.۵ گرم است و به لطف تکنولوژی COB (مخفف CHIP ON BOARD) مقاوم در برابر آب و گرد و غبار است. متأسفانه، اندازه کوچک آن این حس را منتقل می کند که کمی ظریف و شکننده است و مکانیزم متحرک درب آن، بعد از استفاده های مکرر لق می شود. قیمت مدل ۸ گیگابایتی آن ۳۵ دلار است.

● Corsair: مدل Voyager Mini

این حافظه در بدنه ای از جنس لاستیک قرار دارد که ضمن حفاظت از آن در مواقع افتادن یا ضربه خوردن، حس خوبی را هم به دست شما منتقل می کند. ظرفیت های ۴ تا ۳۲ گیگابایتی آن در بدنه ای به باریکی پورت استاندارد یو اس بی قرار دارد.

مکانیزم جمع شوندهٔ آن باعث می شود که نگرانی از بابت طول عمر نداشته باشید ضمن اینکه در مقابل نفوذ آب نیز آن را حفاظت می کند. سازندگان این حافظه کوچک دوست داشتنی نه تنها تست های سقوط، حرارت و جوشانده شدن را روی آن انجام داده اند بلکه حتی با یک اتومبیل SUV هم از رویش عبور کرده اند! این حافظه یو اس بی ۲، با ضمانت ۱۰ ساله ارائه می شود و قیمت مدل ۳۲ گیگابایتی آن ۶۷ دلار است.

● PATRIOT: مدل Xporter Mini

این حافظه، یو اس بی ۲ است و با قابلیت easy plug and play و اندازه کوچکش خیلی مناسب به نظر می آید. وزنش ۶.۸ گرم است و اجزاء آن داخل بدنه ای با روکش لاستیکی که ضربه ها و البته آب را از آنها دور نگه می دارد قرار دارند.

اندازه این حافظه از اکثر رقبایش بزرگتر است ولی تعادل خیلی خوبی میان اندازه، عملکرد و قیمتش برقرار است. مدل ۸ گیگابایتی آن ۳۷ دلار فروخته می شود، البته با ضمانت جهانی ۵ ساله.

● Kingston: مدل DT Mini Slim

کینگستون مدل Mini Slim از خانواده DataTraveler را به عنوان حافظه ای یکپارچه با اندازه منطقی و سبکترین وزن عرضه می کند: تنها ۱.۸۱ گرم. این محصول هیچ بخش متحرکی ندارد، سرعت انتقال داده در آن بسیار خوب است و در سه رنگ بالا عرضه می شود.

گرچه کمی شکننده به نظر می رسد ولی تا ۶۰ درجه سانتی گراد گرما را تحمل می کند. بالاترین ظرفیت آن ۱۶ گیگابایت است که با قیمت ۴۴ دلار و ضمانت ۵ ساله در دنیا عرضه می شود.

● HP: مدل v۱۶۵

این محصول کوچک اچ پی خیلی عضلانی است. بدنه آن پلاستیکی و سرعت انتقال اطلاعات در آن عالی است. این مدل کوچک ضمن آنکه در مقابل آب مقاوم سازی شده، استفاده مداوم را هم به خوبی تاب می آورد و در عین عملکرد قوی از لحاظ مصرف انرژی، بهینه است.

ابعاد آن را در بالا می بینید، وزنش هم ۴.۸ گرم است و در رنگ های مختلف و ظرفیت هایی از ۲ تا ۳۲ گیگابایت عرضه می شود. مدل ۳۲ گیابایتی آن ۶۰ دلار فروخته می شود.

● SuperTalent: مدل Pico USB

پیکو یو اس بی از اکثر رقبایش بزرگتر است (۳.۸۱ در ۱.۲۷ سانتی متر) و حدود ۶ گرم هم وزن دارد. بدنه آن ضد آب است و می تواند در مقابل اکثر عوامل مضر آن را حفاظت کند، که این به خاطر جنس بدنه است. مدل های مختلف آن را می توانید در اینجا مشاهده کنید. ظرفیت های آن هم از ۲ تا ۶۴ گیگابایت است.

این حافظه فلش با ضمانت مادام العمر فروخته می شود و البته از نوع یو اس بی ۲ است. مدل ۸ گیگابایتی آن ۱۵ دلار قیمت دارد.

● LaCie: مدل MosKeyto

در اینجا شما با یک فلش یو اس بی بسیار کوچک طرف هستید که ابعاد آن ۲۱ در ۱۶ در ۱۰ میلی متر است و ۱۰ گرم نیز وزن دارد. اما در این ابعاد کوچک می توانید ظرفیت هایی تا ۳۲ گیگابایت را هم پیدا کنید. این مدل با دستگاه های مختلف پخش موسیقی سازگار است و نیازی به نصب نرم افزار خاص ندارد ولی کمپانی LaCie به همراه آن یک سری نرم افزارهای امنیتی ارائه می کند.

این حافظه از نوع یو اس بی ۲ پر سرعت است و سرعت انتقال داده توسط آن تا ۶۰ مگابایت در ثانیه هم می رسد. قیمت مدل ۸ گیگابایتی MosKeyto برابر با ۲۰ دلار است.

● Deonet: مدل CUSTOM MICRO

این حافظه که به لطف چیپ Micro UDP ابعادی به کوچکی ۱۹.۵ در ۱۴.۵ در ۲.۹ میلی متر دارد تازه در ابتدای سال میلادی به بازار معرفی شده. تکنولوژی به کار رفته در آن امکان قرار دادن تمام قطعات الکترونیکی در یک قاب پلاستیکی یکپارچه را می دهد که این به کاهش اندازه کمک شایانی کرده.

این حافظه آنقدر کوچک است که وقتی آن را به درگاه یو اس بی وصل کنید از نظرتان پنهان می شود و تنها راه بیرون آوردنش استفاده از بند متصل به آن است. بندی که حامل یک پیغام خاص در کارت انتهای خود است. این حافظه در ظرفیت های ۴، ۸ یا ۱۶ گیگابایتی و با ضمانت مادام العمر به فروش می رسد.

● Verbatim: مدل TUFF ‘N’ TINY

این حافظه حتی از i۸۱۰ که در ابتدا معرفی کردیم هم کوچکتر است و در قاب ظریفش می تواند میزبان ظرفیت ۳۲ گیگابایت نیز باشد. طراحی یکپارچه آن بسیار زیبا است و سوراخی که برای وصل کردن به دسته کلید طراحی شده، کاربردی است.

یک بدنه مقاوم و پایا که در مقابل آب و گرد و خاک ایستادگی می کند. قیمت مدل ۳۲ گیگابایتی این حافظه ۵۵ دلار است.

● Shintaro: مدل Bottle O Pocket Disk

با این بدنه استیل و طراحی جالب شاید در وهله اول با درب باز کن بطری اشتباه گرفته شود، ولی در اصل شما با یک حافظه یو اس بی ۲ که ۱۰ سال ضمانت دارد مواجه هستید.

البته وزن ۱۶ گرمی و ابعاد ۷۶ در ۳۳ در ۴.۵ میلی متری آن فاصله زیادی با سایر حافظه های ذکر شده در اینجا دارد، ولی طراحی خاص اش آن را در بین سایر گزینه ها قرار داد. این حافظه در ظرفیت های ۸ و ۱۶ گیگابایت عرضه می شود.
        
    
    
            نارنجی ( www.narenji.ir )
1391/7/27

خانه چاپ ارسال به دوستان نسخه متنی کوچک کردن متن بزرگ کردن متن دانلود خروجی پی دی اف خروجی میکروسافت ورد
5.4/10 (تعداد آرا 469 نفر )