مدیر گوگل : به آینده رسیدیم
نمایشگاه های تجاری و صنعتی در سال های اخیر و با رشد بخش های مختلف حسابی رونق گرفته اند و درست در حوزه تکنولوژی هم این اتفاق افتاده است با این تفاوت که نمایشگاه های تکنولوژی معمولا به خاطر معرفی و رونمایی از جدیدترین محصولات و خدمات مبتنی بر جدیدترین نوآوری ها در این عرصه، با استقبال خوبی از طرف بازدیدکنندگان کشورهای مختلف روبه رو می شوند.
مدیر گوگل : به آینده رسیدیم         
   

نمایشگاه های تجاری و صنعتی در سال های اخیر و با رشد بخش های مختلف حسابی رونق گرفته اند و درست در حوزه تکنولوژی هم این اتفاق افتاده است با این تفاوت که نمایشگاه های تکنولوژی معمولا به خاطر معرفی و رونمایی از جدیدترین محصولات و خدمات مبتنی بر جدیدترین نوآوری ها در این عرصه، با استقبال خوبی از طرف بازدیدکنندگان کشورهای مختلف روبه رو می شوند.

نمایشگاه IFA هم یکی از بزرگ ترین نمایشگاه های بین المللی در حوزه تکنولوژی است که به صورت یک رویداد سالانه در شهر برلین در آلمان برگزار می شود. این نمایشگاه قدیمی ترین نمایشگاه در عرصه تکنولوژی محسوب می شود و اولین بار در سال ۱۹۲۶ با عنوان نمایشگاه بزرگ رادیو و تلویزیون آلمان برگزار شد. در فاصله سال های ۱۹۲۶ تا ۱۹۳۹ این نمایشگاه به صورت سالانه برگزار می شد، اما از سال ۱۹۵۰ این نمایشگاه به صورت یک رویداد دو سالانه برگزار می شود. این روند تا پایان سال ۲۰۰۵ ادامه پیدا کرد و بعد از آن یک بار دیگر به صورت سالانه برگزار شد. حالا اما نمایشگاه IFA بعد از نمایشگاه CES دومین نمایشگاه بزرگ بین المللی لوازم مصرفی الکترونیک در دنیا و البته بزرگ ترین نمایشگاه تکنولوژی در اروپا است.

● بزرگ ترین نمایشگاه تکنولوژی اروپا

IFA هر سال در ماه سپتامبر و در روزهای اول این ماه در مرکز نمایشگاه های بین المللی برلین برگزار می شود. نمایشگاه امسال اما از روز سوم ماه سپتامبر افتتاح شده و در روز هشتم همین ماه هم پایان یافته است. IFAا۲۰۱۰ ادر زمینی به مساحت ۱۳۴ هزار و ۴۰۰ متر مربع برگزار شده است و هزار و ۴۲۳ شرکت بزرگ و معتبر فعال در حوزه تکنولوژی را از سرتاسر دنیا دور هم جمع کرده است تا جدیدترین محصولات و خدمات خودشان در این حوزه را در این نمایشگاه رونمایی کنند. در پنجاهمین دوره این نمایشگاه ۲۳۵ هزار نفر بازدیدکننده از ۷۸ کشور مختلف دنیا به مرکز نمایشگاه های بین المللی برلین آمدند که از میان این تعداد ۱۲۵ هزار نفر بازدیدکنندگان تجاری و صنعتی بودند.

● آینده همین حال است

نمایشگاه IFAا۲۰۱۰ادر روز سوم سپتامبر و با سخنرانی عده ای از فعالان حوزه تکنولوژی و البته مقامات سیاسی کشور آلمان افتتاح شد. به این ترتیب این نمایشگاه با حضور آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان افتتاح شد و در مراسم افتتاحیه آن شش نفر از فعالان این حوزه سخنرانی کردند. در میان سخنرانان مراسم افتتاحیه اما «اریک اشمیت» مدیر عامل شرکت بزرگ Google مهم ترین سخنران بود. او حرف هایش را با این جمله آغاز کرد: «آینده همین حال است». او ادامه داد: «حالا عصر ارتقای سطح نوع دوستی بشر است و تکنولوژی های جدید به این موضوع کمک می کند». به این ترتیب او درباره تکنولوژی های جدید به خصوص ابزار جدید ترجمه برای موبایل های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل آندرویید صحبت کرد. او گفت: «در حال حاضر بیش از ۲۰۰ هزار موبایل هوشمند مبتنی بر آندرویید در هر روز در جهان فعال می شوند. این ابزار جدید امکان ترجمه مکالمات کاربران این موبایل های هوشمند را از زبانی به زبان دیگر برای آن ها فراهم می آورد».

در ادامه «جنز هیتکر» مدیر اجرایی نمایشگاه IFA هم به سخنرانی آلبرت انیشتین در افتتاحیه نمایشگاه IFA سال ۱۹۳۰ اشاره کرد: «انیشتین در آن سال درباره رادیو که تکنولوژی جدیدی در آن زمان بود، حرف زد. او گفت: این تکنولوژی امکان ارتباط افراد با جهان بیرون را فراهم می آورد. امروز اما Google با تکنولوژی های مدرن این کار را انجام می دهد و درست همان راهی را که رادیو ۸۰ سال پیش طی کرد، در پیش می گیرد».

«مایکل رودین» یکی از مدیران شرکت IBM هم در این مراسم درباره نقش تکنولوژی های جدید در تحول محصولات مصرفی خانگی صحبت کرد.

● گجت های جدید در قلب اروپا

این نمایشگاه اما بیش از هر چیز دیگری به خاطر رونمایی و معرفی جدیدترین محصولات عرصه تکنولوژی برای بازدیدکنندگان جالب توجه است. به این ترتیب شرکت های مختلف فعال در این عرصه در IFAا۲۰۱۰ جدیدترین محصولات خودشان را معرفی کردند.

● GPS

▪ Philips: این شرکت هلندی در نمایشگاه امسال حضور فعال و پر رنگی داشت. Philips محصولات جدیدی را در این نمایشگاه معرفی کرد. دستگاه پخش چند رسانه ای Connect اما پرطرفدارترین این محصولات بود. این محصول دارای نمایشگر لمسی بزرگی بوده و از امکاناتی مانند wi fi، بلوتوث و GPS هم بهره می برد. تلویزیون سه بعدی این شرکت هم محصول جدید دیگری بود. این تلویزیون در ساختار خودش شیشه نداشته و تصاویر را با وضوحی تا چهار برابر بیشتر از تلویزیون های HD نمایش می دهد.

▪ Toshiba: این شرکت هم اگرچه با محصولات جدیدی به این نمایشگاه آمده بود، اما تبلت جدید این شرکت بیش از بقیه محصولات آن توجه بازدیدکنندگان را به خودش جلب کرد. این محصول که با نام Folio ۱۰۰ معرفی شده، دارای نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی بوده و مبتنی بر آندرویید است. این تبلت تنها ۷۶۰ گرم وزن داشته و از امکانات ارتباطی خوبی هم بهره می برد. Folio به زودی و با قیمت ۴۰۰ یورو روانه بازار می شود. این شرکت اما محصولات جدید دیگری مانند تلویزیون، دوربین فیلمبرداری جیبی و نت بوک را هم در این نمایشگاه رونمایی کرد.

▪ AMD: این شرکت بزرگ در نمایشگاه IFA امسال با یک پردازنده جدید حاضر شده بود. این پردازنده با نام Zecate معرفی شد و در واقع تنها محصول این شرکت در این نمایشگاه بود. این پردازنده دو هسته ای با توان مصرفی ۱۸ وات کار می کند و در واقع برای لپ تاپ های کوچک و باریک طراحی و تولید شده است.

▪ LG: یکی از فعال ترین شرکت کنندگان در نمایشگاه امسال بوده است. این شرکت یک تلویزیون سه بعدی OLED جدید ۳۱ اینچی را با قطر بدنه ۹/۲ میلیمتری معرفی کرد. با این حال اما گوشی موبایل Optimus Chic این شرکت هم در این نمایشگاه رونمایی شد. این موبایل مبتنی بر آندرویید بوده و دارای نمایشگر لمسی بزرگ، دوربین ۵ مگاپیکسلی و پردازنده ۷۲۰ مگاهرتزی هم هست.

▪ Sony: این شرکت جدیدترین محصولات خودش را در یک کنفرانس مطبوعاتی رونمایی کرد. اولین محصول در واقع تلویزیون Google بود که محصول Sony است و قرار شده تا پایان امسال ابتدا به بازار آمریکا عرضه شود. این شرکت همچنین یک دستگاهBlu ray Player، ویدئو پروژکتور جدید و لپ تاپ سه بعدی را هم در این نمایشگاه معرفی کرد.

▪ Samsung: این شرکت هم چندین محصول جدید را در این نمایشگاه رونمایی کرد. با این حال اما تبلت جدید این شرکت با نام Galaxy مهم ترین این محصولات بود. این تبلت با نمایشگر ۷ اینچی، وزنی سبک و برابر با تنها ۳۸۰ گرم دارد. این محصول از امکانات متنوعی هم بهره می برد. گوشی های موبایل جدید این شرکت، دوربین عکاسی و فیلمبرداری دیجیتال، پرینتر لیزری، تلویزیون و دستگاه پخش چند رسانه ای دیجیتال محصولات جدید دیگر این شرکت در نمایشگاه امسال بودند.

▪ Panasonic: این شرکت اما حضور کمرنگی در نمایشگاه IFA امسال داشت. با این حال اما Panasonic هم در نمایشگاه امسال یک دوربین عکاسی دیجیتال سه بعدی را معرفی کرد. با این حال اما کارت های حافظه SD جدید این شرکت هم محصول جدید دیگری بودند.

▪ Sharp: این شرکت با تمرکز بر محصولات سه بعدی در این نمایشگاه حاضر شد و مهم ترین محصول آن هم یک گوشی موبایل بود که دارای امکانات فیلمبرداری، خروجی تلویزیون و پخش تصویر سه بعدی بود. علاوه بر این، تلویزیون های سه بعدی هم محصولات جدید دیگر این شرکت در نمایشگاه IFA امسال بودند.

▪ Acer: این شرکت هم با دو محصول نوت بوک و کتابخوان های الکترونیکی جدید LumiRead به این نمایشگاه آمده بود. با این حال اما گویا کتابخوان الکترونیکی جدید این شرکت مهم ترین محصول جالب توجه آن بود.
        
    
    
            منبع: دنیای اقتصاد     
            پایگاه اطلاع رسانی تخصصی فناوری اطلاعات ( www.itiran.com )
1389/7/3

خانه چاپ ارسال به دوستان نسخه متنی کوچک کردن متن بزرگ کردن متن دانلود خروجی پی دی اف خروجی میکروسافت ورد
5.4/10 (تعداد آرا 458 نفر )